piątek, 28 marca 2014

"Filmowe rymowanki" z myślą o dzieciach ... a może nie tylko ?


Tytuł: "Filmowe rymowanki"
Autor: Grażyna Adamowicz-Grzyb
Rok wydania: 2012
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: FORTIMA
Liczba stron: 32
Data przeczytania: 28.03.2014













  "Filmowe rymowanki" to przewodnik dla najmłodszych po świecie pojęć i zagadnień filmowych. Ola i Olek ( główni bohaterowie książki ) radosne i uśmiechnięte dzieci, których zadaniem jest oprowadzenie czytelnika od pierwszej strony książki do jej końca. Tłumaczą zagadnienia filmowe i objaśniają dogłębnie pojęcia zawodów związanych z filmem.
Stawiają pytania, na które szukają odpowiedzi. Są "bardziej doświadczonymi" rówieśnikami młodych czytelników. Są wiarygodni i zarażają optymizmem. Służą pomocną dłonią i starają się jak najdokładniej zbadać poszczególne zagadnienia.

  Po przeczytaniu książki "Tłumaczenia filmowe w praktyce" bardzo spodobał mi się sposób przekazu, jaki posiada Pani Grażyna Adamowicz-Grzyb i pomyślałam sobie, że skoro potrafiła napisać książkę dla dojrzalszego odbiorcy, to na pewno ciekawie poradziła sobie z przekazem dla najmłodszych. Bardzo budziło to moją ciekawość i postanowiłam przenieść się parę lat wstecz i przeczytać "Filmowe rymowanki". I tu poniekąd mi się udało, ale nie do końca. Mimo, że odczuwałam, że książka ma na celu objaśnienie podstawowych zagadnień związanych z filmem, to wcale nie uważam, że jest ona tylko i wyłącznie skierowana do najmłodszych. Jestem przekonana, że każdy z przyjemnością by ją przeczytał. Jest napisana prosto, zwięźle, bez zbędnych słów. "Filmowe rymowanki" odprężają czytelnika. Kiedy zabrałam się za książkę, myślałam, że sięgam po nią tylko ze względu na ciekawość jej przekazu. Natomiast po przeczytaniu byłam ogromnie zadowolona z tego, że odświeżyłam sobie wiele zagadnień i przeczytałam wyjaśnienia dotyczące świata filmowego. Mimo, iż znałam podane tam pojęcia, warto było sobie je utrwalić.

Na pewno osoba dorosła, która sięgnie po " Filmowe rymowanki" nie pożałuje tego wyboru. Jednak nie zapominajmy, że książka głównie skierowana jest do młodych czytelników, dlatego też zachęcam rodziców do przeczytania jej swoim pociechom. Myślę, że zawiera ona ogrom pożytecznych informacji, z których dzieci na pewno skorzystają w dalszym życiu. Bo przecież ważne jest kto to jest scenarzysta, reżyser, lub też jak powstaje scenariusz i jakie zadania mają aktorzy. Niby proste, a jednak może zaskoczyć.

  Jeszcze jednym atutem książki jest to, że rozwija wyobraźnię i pozwala "wkręcić" się w świat filmu. Ułatwia wytworzenie sobie własnego obrazu w głowie i daje możliwość stworzenia sobie osobistego pojęcia wizualnego.


  Serdecznie polecam "Filmowe rymowanki" dzieciom ( i tu zachęcam rodziców do kupna książki ), jak i osobom starszym, którzy lubią relaks przy przyjemnej lekturze.
 



FACEBOOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz