wtorek, 1 kwietnia 2014

"Need For Speed" - nie zapomnij zapiąć pasów.

Tytuł: "Need for Speed"
Gatunek: akcja, dramat
Data premiery: 21.03.2014 ( Polska )
Kraj produkcji: Stany Zjednoczone
Reżyseria: Scott Waugh
Scenariusz: George Gatins, John Gatins 
Główne role: Aaron Paul, Imogen Poots, Dominic Cooper, Ramon Rodriguez
Muzyka: Nathan Furst
Zdjęcia: Shane Hurlbut
Produkcja: John Gatins
Wytwórnia: Touchstone Pictures, DreamWorks Pictures, Reliance Entertainment, Elektronic Arts
Dystrybucja: Monolith Film, Walt Disney Studios, Motion Pictures





  "Need for Speed" opowiada historię mechanika samochodowego i miłośnika rajdów - Tobey'ego. Główny bohater chcąc uratować rodzinny warsztat, podejmuje współpracę z bezczelnym Dino. Wydaje mu się to jedynym sensownym rozwiązaniem i wbrew swoim przyjaciołom postanawia przystać na ofertę bogatego aroganta. Gdy Tobey jest przekonany, że ocalił rodzinny biznes, zdarza się wypadek w którym ginie jego najlepszy przyjaciel. Na domiar złego Dino z premedytacją wrabia go w przestępstwo. Tobey po wyjściu z więzienia ma jeden cel - pomścić śmierć Pete'a. W całej akcji pomagają mu przyjaciele i piękna, z pozoru bezbronna blondynka - Julia. 

  Powiem szczerze, że nigdy nie byłam miłośniczką filmów akcji i jeszcze do niedawna na tego rodzaju film trzeba by mnie było wyciągnąć siłą. Co więc mnie skusiło, żeby jednak wybrać się do kina? Pewnego wieczoru, siedząc na sali kinowej zobaczyłam zwiastun " Need For Speed ", o dziwo "zawiesiłam na nim oko" i wywarł na mnie pozytywne wrażenie. Obiecałam sobie, że mimo całego uprzedzenia muszę zobaczyć tą produkcję, i tak się właśnie stało, że teraz siedzę w domu i piszę własną relację na temat filmu.
Ani trochę nie żałuję, wydanych pieniędzy na seans i z niecierpliwością czekam na wydanie DVD z filmem "Need For Speed". Chciałabym go zobaczyć jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze raz.

  Tak się zbiegło w czasie, że dzień wcześniej byłam w kinie na filmie "Nauka Spadania", gdzie główne role grali ci sami aktorzy, którzy też tworzyli główne postaci w "Need For Speed". Krótko rzecz ujmując zdołali mi się "zaprezentować" w dwóch zupełnie innych odsłonach, w tak krótkiej przestrzeni czasowej, stąd też mój ogromny szacunek dla ich gry aktorskiej. Wielki talent jaki posiadają spokojnie może się równać określeniu "ŁAAAŁ", które nasuwa się na widok niesamowitych samochodów w "Need For Speed".
Dlatego, też na pewno nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że film jest niezły, tylko i wyłącznie dzięki "wypasionym brykom". Całość brawury tworzy duet - samochody plus aktorzy, niewątpliwie.

  Co do fabuły to otwarcie stwierdzam, że bardzo mnie ujęła. Pokazała tak wiele wzorów zachowywania i związaną z nimi potężną determinację. Hasło "jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" to totalne odzwierciedlenie "Need For Speed". Aspekt przyjaźni, w imię której człowiek jest w stanie wiele poświęcić, ale też sporo osiągnąć, jest niebywale wzruszający i daje wiele do myślenia.
Główny bohater Tobey jest postacią o dużej sile psychicznej, wielkim sercu i mocnych nerwach. To osoba bardzo pozytywna, której nie da się nie lubić. Czaruje głosem, uwodzi wyglądem i onieśmiela wzrokiem, jednak cały czas wzbudza duży szacunek i zrozumienie widza. Jest przyjacielem, jakiego każdy człowiek życzyłby sobie mieć.
Ale nie jest to działanie jednostronne, ponieważ Tobey posiada też zgraną paczkę wspaniałych kumpli, którzy są z nim bez względu na wszystko.
Piękna jest wieź łącząca całą ekipę przyjaciół.
Film pokazuje jak ważne jest posiadanie swoich bratnich duszy, które mimo wszystko wezmą twoją stronę. Takie osoby nigdy nie pozwolą cię skrzywdzić i zawsze możesz liczyć na ich pomoc i wsparcie. Są takim "napędem" do działania i motywacją do osiągania celów. Ofiarują pomocną dłoń i dają świadomość, że czasami warto podejmować ryzyko, aby spełniać swoje pragnienia.

  Kolejnym trafnym stwierdzeniem, jakie chciałabym wpasować w film jest hasło "niemożliwe staje się możliwe" i to nie dzięki efektom specjalnym i dobrym trikom, ale właśnie dzięki świadomości, tego, że jak się chce, to można na prawdę wiele zdziałać. Ogromna determinacja i silna wola są kluczem do osiągnięcia sukcesu. Zazwyczaj warto zacząć coś od małych kroczków i z czasem przyśpieszyć tempo, żeby nagle, w nieoczekiwanej chwili pokazać, że sami jesteśmy kowalem swojego losu. Sami piszemy scenariusz życia i to, co osiągniemy to tylko i wyłącznie nasza zasługa i efekt ciężkiej pracy.
Tobey nie urodził się od razu wyśmienitym kierowcą, który już od małego dziecka potrafił wspaniale kierować samochodem. Swoje umiejętności szlifował z dnia na dzień, aż w końcu pokazał na co go stać.

  "Need For Speed" pokazuje, że nawet tacy twardziele jak Tobey miewają w życiu ciężkie momenty, z którymi trudno sobie poradzić. Czasami uronią łzę, czasami na ich twarzach maluje się smutek.
Postać Tobey'ego wspaniale prezentuje uczuciowość człowieka. Jak bardzo zmienia się sposób zachowania, kiedy do swojego życia wprowadza się osobą, na której wyjątkowo nam zależy.
Tobey z początku traktował Julię stereotypowo, jednak z dnia na dzień zaczął coraz to bardziej przekonywać się do jej wyjątkowości. To pokazuje, że nie można oceniać ludzi po pozorach i warto zadać sobie trud poznania drugiej osoby.
Główny bohater zakochał się w Julii, co z pewnością na początku byłoby dla niego nie do pomyślenia.

  Bardzo się cieszę, że wyścigi samochodowe nie stanowiły głównego obrazu na ekranie, tylko były przeplatane dialogami i innymi scenami. Dzięki temu nie odczułam monotonii i znużenia, a każdą kolejną minutę filmu oglądałam z zapartym tchem i wielkim zaciekawieniem, z pytaniem na ustach "co dalej?".

  Na pewno nie wyczerpałam tematu, ale to co chciałam to napisałam. Myślę, że każdy kto pójdzie na film "Need For Speed" odnajdzie własną interpretację tej ekranizacji.
I chyba właśnie to tak, bardzo kocham w filmach, że mogę rozumieć je na różne sposoby i nikt nie jest w stanie mi tego zabronić.
Każdy człowiek jest inny i każdy ma prawo do własnego zdania. Tak więc ja szanuje opinię innych, ale też cieszę się jeżeli inni odwdzięczają mi się tym samym.

  Osobiście ogromnie polecam "Need For Speed" zarówno miłośnikom szybkich samochodów, jak ludziom takim jak ja, którzy z dnia na dzień odkrywają siebie i może też odkryją w sobie chęć do oglądania filmów akcji.

  "Need For Speed" jest doskonale nakręconą produkcją, ze zwróceniem uwagi na najmniejsze szczegóły. Aktorzy zachwycają talentem aktorskim, a kaskaderzy szokują umiejętnościami.
Jeszcze raz zachęcam.


FACEBOOK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz