wtorek, 9 września 2014

"eKulturalni tu byli ..." - patronuję, biorę udział i mocno polecam innym


Witam Was wszystkich bardzo serdecznie i zachęcam do przeczytania tego wpisu. Może i nie jest to kolejna recenzja filmu lub książki, ale równie ciekawa i przydatna akcja. Dnia dzisiejszego rozpoczynam swoją działalność i startuję z czynnym udziałem w wydarzeniach kulturalnych wraz z portalem eKulturalni.pl
Myślę, że będzie to dla mnie niesamowita przygoda i będę miała okazję pozostawić swój malutki, a jakże znaczący ślad w świecie, w którym aż roi się od wszelakiej kultury. Każdy odwiedzony event, imprezę, bądź też różnego rodzaju wydarzenie postaram się pokrótce opisać na blogu, co może rozpowszechni i wypromuje "modę" na branie udziału w tego typu akcjach.

O CO WŁAŚCIWIE CHODZI ?

Od pewnego czasu jestem stałą bywalczynią strony  http://ekulturalni.pl/
Postanowiłam, że będę się tam udzielać, ponieważ odkryłam wiele walorów, jakie niewątpliwie posiada.
Po pierwsze, można tam wstawiać swoje teksty/artykuły, co więcej nie są one ograniczone żadnymi kategoriami. To znaczy, że znajdziemy tam recenzje filmów, książek, spektakli, płyt, a także przepisy kulinarne oraz wiele, wiele innych ciekawych wpisów.
Po drugie, przez to, że strona dopuszcza różnego rodzaju tematykę, każdy może dowiedzieć się nowych, ciekawych i wartościowych rzeczy.

SEDNO !

Na sam początek wstawię link do wpisu, który objaśnia całą akcję, a potem napiszę parę słów od siebie. 

 http://ekulturalni.pl/Stronag%C5%82%C3%B3wna/Artyku%C5%82wgazecie/tabid/87/IndexID/3614/Default.aspx

W skrócie: akcja "eKulturalni tu byli ..." polega na tym, że każdy jej uczestnik zostawi cząsteczkę kultury na wydarzeniach, w których będzie miał okazję wziąć udział.
Nie ma ograniczeń. Mogą to być wystawy, koncerty, premiery filmów, spektakle, spotkania autorskie ... wszystko, co związane z kulturą.   
Każdy uczestnik pisze relację z wydarzenia, na którym się pojawił i umieszcza ją czy to na blogu, czy innym portalu społecznościowym. Ważne, żeby gdzieś pojawił się ślad uczestnictwa w danej imprezie. Im więcej opisów, tym więcej zainteresowanych przyjdzie na kolejny event. Kulturę trzeba szerzyć i jak najbardziej promować.
Na każdym wydarzeniu, w którym bierze się udział, można zostawić wlepkę, która przedstawia logo eKulturalnych. (jest ono takie samo, jak zdjęcie rozpoczynające ten post).
Taki mały symbol, a jak wiele znaczy. Poszerzy to działalność na portalu eKulturalni.pl ale też nakłoni innych do uczestnictwa w tego typu imprezach. A może też zachęci organizatorów do robienia większej ilości eventów kulturalnych. Kto wie ... 
Jak zdobyć wlepki można przeczytać w linku, który umieściłam poniżej.

Z racji tego, że bardzo spodobała mi się dana akcja, postanowiłam objąć ją patronatem, a zarazem wziąć w niej udział. Jestem zachwycona tym pomysłem i mam nadzieję, że uda mi się godnie reprezentować ludzi, dla których kultura ma wielką moc i znaczenie.

4 komentarze:

  1. oooo może się dołączę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wchodzę na ten portal, ale jeszcze nie jestem tam zarejestrowany, czas to zmienić !

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra akcja, popieram.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w akcji, do pisania na portalu, do tworzenia z nami kulturalnej społeczności :)
    Pozdrawiam,
    Zuzanna Gajewska, redaktor portalu eKulturalni.pl

    OdpowiedzUsuń