sobota, 22 sierpnia 2015

Zespół Video - "Doskonale Wszystko Jedno" - 21.08.2015 - Empik Junior w Warszawie


   Wczoraj (21.08.2015) w Empiku na ulicy Marszałkowskiej w Warszawie odbyło się spotkanie fanów z zespołem Video. Za całym wydarzeniem stała nowa płyta nagrana przez chłopaków. Po czterech latach Video na nowo weszło w świat muzyki i to ze swoim trzecim już dzieckiem "Doskonale Wszystko Jedno". Wydaje mi się, że muzycy nigdy nie zeszli ze sceny, jednak słuch o nich zaginął, ponieważ nie nagrywali żadnych nowych hitów. Myślę, że najnowsza płyta zespołu zmieni wszystko o 180 stopni, ponieważ po przesłuchaniu utworów doszłam do wniosku, że spora jej część zawiera bardzo dobrze wpadające w ucho kawałki. 

   Będąc wczoraj w Empiku, zauważyłam, że już o godzinie 17 30 (czyli pół godziny przed rozpoczęciem), na miejscu jest masa ludzi. Byłam w szoku, ponieważ bardzo często bywam na tego typu premierach, a jeszcze nigdy nie widziałam tak dużej ilości osób. Zajmowanie miejsca siedzącego było nielogiczne, ponieważ wiadomo było, że spotkanie z zespołem rozpocznie się koncertem chłopaków. Kto choć raz był na ich koncercie, wie że nie ma opcji siedzenia. Podczas ich występów wszyscy ludzie świetnie się bawią i mogą zapomnieć o wygodnych miejscach na krześle. Wyszłam z założenia, że nawet nie mam ochoty siadać i cierpliwie stojąc, czekałam na zespół. 
Scena była bardzo ładnie przygotowana i lekko po godzinie 18 chłopaki pojawili się na niej. Jak to zawsze w ich przypadku bywa, kazali wszystkim wstać ze swoich miejsc i podejść blisko pod scenę. Tutaj pojawia się jeden z większych powodów, dla których uwielbiam ten zespół. Na ich koncertach nie ma dystansu. Jest się od wokalisty dosłownie na wyciągnięcie ręki, co za tym idzie, zawsze widz bawi się wyśmienicie, ponieważ w takim przypadku następuje wzajemne przekazywanie sobie energii, która jest niezmiernie ważna podczas koncertów na żywo.Podeszłam do pierwszego rzędu i przez około 25 minut bawiłam się fantastycznie. Zespół wykonał piosenki z nowej płyty, a były wśród nich takie utwory jak "Wszystko jedno", "Ktoś nowy", "Jestem zerem", "Alay" i "Lajtowy". 
Tradycyjnie po występie nastąpiła rozmowa z wokalistą zespołu Wojtkiem Łuszczykiewiczem i jego kolegą "Budyniem" o ich nowej płycie. Ponadto padały pytania z cyklu: życie prywatne. Świetne było to, że chłopaki nie spinali się bez potrzeby (jak robi to wiele znanych osób), jednak potrafili wszystko wyjaśnić. Robili to z lekkim przekąsem i sarkazmem. Zdążyłam zauważyć, że mają bardzo dobre poczucie humoru i muszą być duszą towarzystwa wśród znajomych.
Zespół opowiedział, czym jest dla niego płyta i jakie kawałki zawiera. Wytłumaczyli, dlaczego jest tak bardzo różnorodna i wyjaśnili jej dualizm.
Potem nastąpiło już tylko podpisywanie płyt, wspólne zdjęcia i rozmowa "sam na sam".

   Wczorajsze spotkanie było najlepszym wydarzeniem zorganizowanym w Empiku na Marszałkowskiej, w którym miałam okazję uczestniczyć. Nie dość, że było tak wiele ludzi, co świadczy o ogromnej sympatii tych osób do zespołu Video, to jeszcze koncert był bardzo pozytywnym doświadczeniem. O tym, że tak będzie doskonale wiedziałam, bo parę lat temu byłam na koncercie chłopaków w Bytomiu i wyszłam napełniona rewelacyjnymi wrażeniami. Potem bardzo często powracałam do hitów nagranych przez zespół i byłam pochłonięta teledyskami, jakie nagrali. Jakiś czas później zainteresowała mnie inna muzyka, jednak mam nadzieję, że płyta "Doskonale Wszystko Jedno" sprowadzi mnie ponownie na bardzo optymistyczny zespół, jaki tworzą chłopaki z Video.

   Nowa płyta Video jest inna niż dwie ich poprzednie, ale równie dobra. Moim zdaniem zawiera bardziej dojrzałe utwory, które jednak nie zatraciły wcześniejszego charakteru zespołu. Najbardziej podoba mi się piosenka "Alay", którą wczoraj słyszałam po raz pierwszy. Warto dodać, że na płycie znajdują się dwa kawałki nagrane z legendą Rock'N'Rolla Janem Borysewiczem, z którym współpraca była ogromnym marzeniem chłopaków z zespołu Video. Super, że im się udało i trzymam kciuki za dalszy rozwój. Mam nadzieję, że za parę lat będę mogła uczestniczyć w kolejnym spotkaniu, na którym Video będzie promować swoją nową płytę. Powodzenia.



1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawa relacja, dobrze napisane, w zupełności zgadzam się z każdym słowem, gdyż sama w Fan Clubie Zespołu jestem od 4 lat ;)

    OdpowiedzUsuń